دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد فرهنگ

با دانلود تحقیق در مورد فرهنگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فرهنگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فرهنگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فرهنگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

مجموعه پيچيده ايست که در برگيرنده دانستنيها , اعتقادات ,هنرها , اخلاقيات ,قوانين ,عادات وهرگونه توانايي ديگري است که بوسيله انسان بعنوان عضو جامعه کسب شده است.
در جامعه شناسي و انسان شناسي از فرهنگ تعاريف متعددي عنوان گرديده است . معروفترين و شايد جامع ترين تعريفي که از فرهنگ ارائه گرديده است , متعلق به ادوارد تايلر TYLOR است که در بالا ذکر شد.


تعاريف ديگر فرهنگ

·         رالف لينتون فرهنگ را ترکيبي از رفتار مکتب مي‌داند که بوسيله اعضاء جامعه معيني از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود و ميان افراد مشترک است .

·         به نظر ادوارد ساپير فرهنگ بعبارت از نظامي از رفتارها که جامعه بر افراد تحميل مي‌کند و در عين حال نظامي ارتباطي است که جامعه بين افراد بر قرار مي‌کند.

با توجه به تعاريف فوق بطور کلي مي‌توان فرهنگ را ميراث اجتماعي انسان دانست که او را از ساير حيوانات متمايز مي‌سازد. اين وجوه تمايز را که منحصر به انسان است مي‌توان مبتني بر چهار ويژگي بشرح زير دانست :

·         تفکر و قدرت يادگيري

·         تکلم

·         تکنولوژي

·         اجتماعي بودن(زندگي گروهي)


بعضي از صفات فوق را مي‌توان در حد بسيار ضعيفي در حيوانات نيز مشاهده نمود که آنها را در حقيقت اعمال و حرکات غريزي بايد تلقي نمود و نه ويژگيهاي فرهنگي مثل غريزه مادري , لانه سازي و...
فرهنگ انساني بر عکس در بسياري از موارد بر غرايز بشري لگام مي‌زند و بهمين دليل چنانچه فرهنگ انساني را از انسان بگيرند تمايزي بين انسان و حيوان بجاي نمي‌ماند.


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر