5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30157
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2103

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله سخنان ناروا و گفتارهاى حرام

دانلود مقاله سخنان ناروا و گفتارهاى حرام

0 2.1k
دانلود مقاله سخنان ناروا و گفتارهاى حرام

با دانلود مقاله در مورد سخنان ناروا و گفتارهاى حرام در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله سخنان ناروا و گفتارهاى حرام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله سخنان ناروا و گفتارهاى حرام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد سخنان ناروا و گفتارهاى حرام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:36 صفحه

قسمتی از فایل:

 هفتمين آفت مناظره ، سخنان ناروا از قبيل دروغ و غيبت و امثال آنها است كه از لوازم كينه توزى و بلكه از نتايج مناظره مى باشد؛ زيرا مناظره نادرست ، هرگز از نقل سخنى كه به منظور نكوهش و توهين به صاحب آن سخن ، ايراد مى شود عارى نيست . بنابراين مناظره كننده سخنان طرف را تحريف و دگرگونه وانمود مى كند، و در نتيجه مرتكب دروغ و افتراء و دغلكارى مى گردد. و گاهى نيز آشكارا طرف خويش را جاهل و احمق قلمداد مى نمايد و نادان و نابخرد برمى شمارد. پيدا است كه ثمره اين كار عبارت از اين است كه فرد آبرومندى را بى آبرو مى سازد و حرمت او را از ميان مى برد.

همه رفتار سابق الذكر از گناهان كبيره مى باشد، و به گونه اى در قرآن و حديث نسبت به آنها تهديد شده است كه مى توان گفت كه شعار آن از حد احصاء بيرون است . براى اطلاع از نكوهش غيبت ، همينقدر كافى است كه خداوند متعال اين عمل را به ((اكل ميته )) يعنى خوردن گوشت مردار تشبيه كرده و مى فرمايد:
(( ((
و لايغتب بعضكم بعضا ايحب احدكم ان ياءكل لحم اخيه ميتا فكرهتموه (444) )).


5,000 تومان